Impact of Social Media on the Dissemination of Erasmus+

Erasmus+ KA1
2019-1-CZ01-KA105-060730

EU_flag-Erasmus_vect_POS

A projekt összefoglalása

„A szociális média hatása az Erasmus+ program eredményeinek terjesztésére” egy kétlépcsős Erasmus+ projekt, amelynek célja a civil szervezetek és a társadalom, illetve ezek közösségi médiával való kapcsolatának értelmezése. Az eredmények hatékony terjesztése érdekében a projektpartnerek innovatív megoldásokat keresnek a közösségi média nyújtotta lehetőségek kiaknázásával.

Tapasztalatok szerint a civil szervezetek nem fordítanak kellő energiát projekteredményeik terjesztésére, hogy ezek megfelelő módon, időben és mélységben eljussanak az érintettekhez (célcsoportok, döntéshozók stb.). A kommunikáció hiányának, elégtelen voltának oka, hogy az NGO-k terjesztési tevékenységei elavultak, nem felelnek meg a kor nyújtotta színvonalnak, főként az eredmények létrehozására koncentrálnak, és elfeledkeznek arról, hogy mindez nem hasznosul megfelelően, nem fejti ki társadalmi hatását, ha az érintettek nem szereznek róla tudomást.

A projekt során megszervezésre kerülő képzések fő célkitűzései, témái:

    • ismeretek nyújtása annak érdekében, hogy a civil szervezetek a közösségi média segítségével javítsák a projekteredmények terjesztésének gyakorlatát;
    • a közösségi média menedzselési ismereteinek átadása;
    • a képzésben résztvevők felkészítése arra, hogy maguk is tovább tudják adni a megszerzett ismereteket (legyenek képesek tanítani azt);
    • a civil szervezetek hálózata létrehozásának előmozdítása az egymás közötti információcsere, kommunikáció javítása érdekében;
    • innovatív módszerek nyújtása a közösségi médiahálózatok tartalmának fejlesztése érdekében;
    • hirdetések létrehozásához szükséges hasznos és rugalmas eszközök bemutatása;
    • a médiakommunikációs készségek fejlesztése a civil szervezetek és a fiatal munkavállalók körében;
    • a polgári újságírás tudatosságának fokozása;
    • a társadalmi felelősségvállalás növelése;
    • a projekteredmény-terjesztés hatékony módszereinek bemutatása;
    • a projektmenedzsmentről szóló ismeretek a közösségi médiában;
    • a programszervezési ismeretek bővítése
    • a nem formális tanulás előmozdítása és bemutatása a fejlesztés eszközeként;
    • a legjobb gyakorlatok megismertetése a közösségi média használatának területén;
    • a kultúrák közötti csere, a tolerancia és a szolidaritás előmozdítása

Koordinátor

Partnerek

Első tréning

Résztvevők

    • Palotás János
    • Palotásné Pánti Róza
    • Molnár Péter Lajosné

Második tréning

Résztvevők

    • Bódai Zsófia
    • Hegyi Balázs
    • Kovács Viktória